Nya smaker, svårt att hitta mat ????

Halloj ! Här i Japan vimlar det av nya intryck, dofter & framför allt SMAKER, & det finns otroligt mycket som man aldrig kan klura ut vad det är inte ens om man tittar noga eller luktar hahaha. Och för en del igänget har det varit besvärligt att hitta vettig mat att äta. DÄRFÖR blev jag jätte glad när jag i går kom in på ett STORT varuhus som på nedervåningen hade HUR MYCKET färdiglagad mat som helst !!!! Och då tänkte jag främst på att dit måste Regina Lund & Marie Picasso att gå och köpa lite mat för dessa två vackra damer är nämligen vegiterianer och i ett land där man äter typ fisk fisk & fisk, skaldjur, kyckling och griskött sååå blir det lite knepigt att hitta något med BARA ris och grönsaker tex. MEN- På detta varuhuset som heter som vårat Hotell ;) ( det är ju lustigt bara det ) KEIO har dom rena himmelriket för tjejerna det finns både varm och kall mat, så som nudlar i buljong, nudelsallader, potatissallad med mozzarella & rödlök, pumpasallad med spenat och pumpakärnor, vegetariska dumplings det är små kokta deg knyten som finns i 100 varianter med kött också & sushi med mera med mera !!!! Så dit MÅSTE jag visa dom vägen det tar bara ett par ca.10 minuter att gå dit, och igår köpte jag med mig två små kalla rätter som jag kan ha i kylskåpet på mitt hotellrum. Då jag måste äta lite och ofta och det bästa med denna saluhall vara att man får köpa allt ifrån pyttesmå lådor ( som passar mig helt perfekt ) med mat till typ familjelådor och man betalar per hekto eller kilo. Så himla gott och färskt, själv köpte jag krämig spagetti med spenat, rödlök & FÄRSK crabba och en fantastisk mozzarella sallad samt färdigskuren färsk frukt ;) så har jag lite på rummet. Ser också till att köpa med mig lite vatten och annan dryck så att man har det. Jag tror även att typ Sandra och Kjell skulle uppskatta att få handla där faktiskt hahahaha då det finns sååå mycket som inte är det som det verkar att vara från början man tror att man hittat tex. vanligt bröd och när man biter i det så kan det vara fyllt med typ vad som helst som nån kräm eller russin. Men för mig har det funkat jättebra då jag är allätare, ja av det som är "normalt" det finns massor massor av grejer som jag aldrig skulle äta men jag är ju inte vegan eller vegeterian så för mig har det i alla fall varit mycket enklare. Ska i alla fall dra med mig gänget och visa vart det ligger så kanske det underlättar liiiite för dom ;) Ja om ett litet litet tag väntar mig ännu ett äventyr, och jag ber till Gud att jag överlever !!!!! Inför den här dagens uppgift. NU kan vi snacka NERVÖS i en helt ny dimension HERRE GUD !!!! Det är såååå svårt att inte få dela sina känslor och upplevelser öppet och detta gör det riktigt svårt för mig ibland som är känslomänniska. Om ni tror eller trodde att jag gråtit färdigt i Tv så får ni tänka om hahahaha FÖR nu är jag igång kan jag säga, BIG TIME !!! Men jag fick förståelse av Regina här om dagen då HON vart helt tagen och grät även hon. Personligen så föredrar jag att man vågar att visa sina känslor det är starkt. MEN jag respekterar om man inte har lika lätt för det, för det är verkligen inte lätt alla gånger. Vad jag däremot inte grejar är när vissa människor spelar oberörda eller ännu värre ÄR oberörda, då kan jag f..... bli rädd. DET, om något är väl svagt och respektlöst??!!! Men i det här gänget så hittar ni nog bara sådana som faktiskt visar sina känslor och alla bjuder verkligen verkligen på sig själva ni kommer själva att få se inom en snar framtid på Tv4 prime time . Nu väntar bussen så jag måste kila.....men jag skriver igen, OM................................. jag ÖVERLEVDE DAGEN????!!!!!!!! Lev med kärlek, puss Anna.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Anna!!

Kul att läsa om ditt äventyr i Tokyo!! en stad jag vill åka till en dag!! Hoppas man kan titta på programet som ni spelar in på nätet så jag kan få se det fast jag är i Usa.



Kram

Jennie

2009-01-26 @ 01:56:45
URL: http://[email protected]
Postat av: metha

hej Söta

Trevligt att läsa din blogg kan du inte ta lite bilder från varuhusen å ladda upp på facebook sen.Så nyfiken på matavdelningen av alla saker

mkt märkligt som du skrivit...må så gött hälsa Picasso å sandra kram metha

2009-01-26 @ 09:57:50
Postat av: Marie Munther

Menar du inte TV4 Anytime? Eller heter det TV4 Prime time?

2009-01-26 @ 13:22:01
URL: http://marisans.blogg.se/
Postat av: Sofiya

Spännanade, vad är de ni ska göra idag... :)

2009-01-26 @ 14:28:13
URL: http://sofiyaa.blogg.se/
Postat av: Anna Book.

Med prime time så menade jag bästa sändningstid. Och programmet som heter " Jag överlevde en Japansk Game Show " kommer att sändas i Tv4.



Mvh Anna.

2009-01-27 @ 06:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0