Galet !!!


Det blir knappast galnare än vad det kan bli i Tokyo, känns det som i alla fall
Överallt myllrar det av mini datorer, hello kitty, pokemon, sushi, torkad fisk, varm kaffe på burk
drick automater, spelhallar, munskydd  med mera, med mera, med mera som ni säkert kan
förstå.

Med sina 8 miljoner invånare bara i själva Tokyo ! I stor Tokyo bor det närmare 35 miljoner människor, är det helt fantastiskt att det är så ordnat och rent överallt. Folk putas inte, äter inte när man går ute på gatorna och väntar artigt på sin tur vid tunnelbanan som bara den har över 70 olika tunnelbanelinjer, det är HELT SJUKT ! Folk stänger av sina mobiler för att inte störa och det finns knappt några papperskorgar för dom skräpar inte ner utan tunnelbanegolvet blänker faktiskt.

Man blir verkligen imponerad av dessa människors respekt mot varandra och speciellt då dom äldre, men också att dom verkar samarbeta som ett folk, ett land det är nått att efter apa ;)

Mina friends på den här resan har jag inte sett röken av ikväll......tyvärr men jag har haft det så trevligt ändå, med god Sushi, shopping och en lång lång härlig promenad. 

Vad är det man säger?  Ensam e stark ! Hahahahah näääää jag träffar ju dom i morgon igen ;)

klockan är nu mycket här och jag ska upp tidigt så jag säger, sayonara, see you tomorrow !!!

Varma kramar Anna.




Kommentarer
Postat av: Marina

Helt otroligt med så många människor och sådan ordning, man har ju hört om japanerna att dom är väldigt artiga och "väluppfostrade". Skulle vara intressant att se lite bilder ;)

2009-01-23 @ 17:42:51
URL: http://www.bloggen.fi/murena69/
Postat av: Marie Munther

Hej Anna!

Kul att läsa att du ha det bra där borta på andra sidan jorden. Hoppas det går bra i tv-programmet också för dig. :) Hälsa till Regina från mig och önska henne lycka till i programmet. Hon vet absolut vem jag är. Mamma lever fortfarande i alla fall och mår mycket bättre. Känns jättebra. :) Just nu är jag förkyld. Inget kul alls. Blivit smittad av sambon som legat hela veckan. Här i Sverige är det grått och kallt och lite, lite snö. Har ni för väder och temperatur där borta? Ha det så bra och var rädd om dig. Glöm inte hälsa till Regina.



Kram Marie

2009-01-23 @ 19:10:59
URL: http://marisans.blogg.se/
Postat av: Emma

lääängtaaar tills jag får se programmet, pusspuss finfin anna <3 :)

2009-01-23 @ 19:26:34
Postat av: Sofiya

Gud vad härligt du verkar ha det :)

2009-01-23 @ 22:10:47
URL: http://sofiyaa.blogg.se/
Postat av: annika åslund

Fick adressen av Linda. Sååå kul att läsa vad du gör där på andra sidan jordklotet.Ska bli spännande att se. Saknar sonen och teatern. Stora kramar

2009-01-23 @ 23:07:42
URL: http://farmorbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0