Ledig med hemma mys & fix !!!

Åhhhh vad härligt jag är hemma och bara stökar omkring, tvättar, bäddar rent i alla sängar, dammsuger, tvättar golven och rensar i barnens garderober och nu ligger allt på sin plats igen. När mamma är borta så blir det liiiite som det blir hahahaha men det är också okej.

Sen tycker jag ju om att göra det på Jungfruvis ;) hahahaha.

Idag har jag bakat Grönsaks Scones och det är verkligen super gott med en kopp te.

Här kommer receptet  för 8 st.


4 1/2 dl vetemjöl

2tsk bakpulver

1/2tsk salt

50g smör

2dl mjölk

blanda smöret med dom torra ingredienserna först
och avsluta med mjölken.

Sen tar du dom grönsakerna du själv gillar, så som tex. champinjoner, lök, paprika,
purjolök, auburgine, zuccini och skär det i bitar och stek sedan i lite olivolja salta, peppra & krydda efter
smak och tycke  :)

Låt dom stekta grönsakerna "rinna" av på lite hushållspapper blanda sedan ner grönsakerna i sconesdegen
och blanda ner ett par msk creme fraiche och rör om ordentligt.
Klicka sedan ut små bröd klickar på smörpapper och platta till försiktigt.

Sätt in dom på 225 grader i ugnen i 10-15 min dom ska bli gyllenbruna.

Hoppas det smakar funkar som ett mellanmål eller lite mys på kvällen.


Stek grönsakerna.


Blanda ihop allt, det blir kladdigt men det är som det ska ;)


Klicka ut på plåten.


Färdiga att ätas, hoppas ni tycker om det !!!


Jag tänkte att jag skulle lägga in lite bilder på hur det ser ut i mina små barns garderober nu när dom e nystädade hahahah
om det nu kan vara kul ???!!!
Och så färgade jag håret på mig själv idag, bara för att jag kände mig såååååå glåmig hihihi.


Allt har sin plats, skönt tycker jag då behöver man inte leta  :)

snyggt och prydligt !

Kortärmat.

Strumpor, tights & strumpbyxor.

Byxor & kjolar var för sig.

Långärmade tröjor.


Den nakna sanningen HAHAHAHAHA.


Färgen är på plats, det blev Garniers Nutrisse Cream cacao brun nr.4
för den blir helt naturlig på mig. GUD sååå söt man e......NOT! men va fan ;)


Det är ju slutresultatet som räknas, och det blev ju jättebra hahaha
INTE fullt så glåmig i allafall.

Nu ska jag snart hämta barnen i skolan och så ska jag komma på något att laga till middag.

Sen vill jag bara meddela att min blogg flyttar över till min hemsida från och med NU!!!!! Så här kommer jag inte att skriva fler blogginlägg utan, nu fortsätter jag bara på www.annabook.nu

Den här bloggen kommer vi dock att länka till från min hemsida så kan man läsa alla Japan inläggen i efterhand om man vill ;)

Så lova mig att ni fortsätter att titta in och läsa bloggen på www.annabook.nu istället så hoppas jag vi kan ha mycket roligt och givande tillsammans !!!

Kärlek till er alla, PUSS Anna.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vill bara tala om att jag följt din resa i Japan och det har varit jättekul att läsa.



Och superfina kort har du satt in.



kram och lycka till med allt !

2009-02-10 @ 14:02:43
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: supermom

Kul med bilder!



Jag faller ner på knä och ber... "snälla kom hit och ta mina garderober med!" ... bönar och ber!



Klart vi följer dig till den nya bloggen...

2009-02-10 @ 17:55:40
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: fia

nanek sanning eller ej du är super snygg,,,, men herreguuuuud villken ordning i garderoberna,,,, nu får jag smått ångest,,,, Neas trosor har ALDRIG varit så fint vikta,,,, haha då vet jag va jag ska göra i morgon!!!!

Ändrar länken på min blogg så jag kan fortsätta följa din,,,,

STOR KRAM

ps: nice scones recept,,, det åker in i min bok!!!!

2009-02-10 @ 21:28:12
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Anna! Vilken ordning du har.. hade önskat att jag också hade de på kläderna! hihi Du är sååå söt.. lika fin utan smink som med! Sköt om dig!



Lycka & Kärlek!

PUSS

//Sandra

2009-02-10 @ 23:27:05
Postat av: Sabina

Såg smarrigt ut med grönsaker i scones.

Bakar ofta scones men grönsaker i va nytt för mig.

Klart värt att testa.

Ha en bra dag!

Kram Sabina

2009-02-10 @ 23:43:44
Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥

ha en bra onsdag :)







BEHÖVER DU HJÄLP MED EN SNYGG BLOGG-DESIGN? KLICKA DÅ IN PÅ MIN BLOGG

2009-02-11 @ 13:08:31
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: mickan

mums vad gott det ser ut! :)

2009-02-11 @ 15:26:36
URL: http://milar.blogg.se/
Postat av: Marina

Jisses bara vilken ordning det var i klädskåpet suck tänk om det kunde se ut så där hos oss också

2009-02-11 @ 19:32:37
URL: http://www.bloggen.fi/murena69/
Postat av: sannaa

Tack för grönsaks scones tipset, ska prova! =)

2009-03-01 @ 17:59:47
URL: http://sannaaek.blogg.se/
Postat av: b

Anna, du är välkommen hem till mig när du vill! Fixa barnens rum, städa garderober...you name it.



Du ÄR fantastiskt duktig på att pyssla verkar det som. Jag önskar att jag hade fått några sådana gener.

2009-03-01 @ 21:41:10
Postat av: Anna

Hejsan Anna, vill bara säga att det är jätte skönt att se att en annan Anna fixa så snyggt organiserat i garderoben. Väldigt snyggt ;)

2009-04-10 @ 09:42:48
URL: http://annasohana.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0